Taktilis vezetősávok képzése Gödöllő és környéke vasútállomásokon
Múlt hónap végén került átadásra a FAL 2001 Kft. által kivitelezett taktilis vezetősáv projekt, melynek keretein belül veszélyt jelző sávokat és vezetősáv burkolatokat fektettünk le.
GÖDÖLLŐ ÉS KÖRNYÉKE VASÚTÁLLOMÁSOK TAKTILIS ÚJRABURKOLÁSA
Az újabb taktilis burkolat felhelyezéses munkánk ezúttal Gödöllőre és környékére vitt minket.
Gödöllő állomás felvételi épület várótermében 10 m², Máriabesnyő megállóhelyen felvételi épület várótermében: 7,5 m², míg Bag megállóhely felüljáróján (kültéren és beltéren egyaránt): 6,5 m² felületet kellett újra burkolni, immár az új, MSZ CN-TR-17621-2023 szabvány szerint, az általunk forgalmazott T-Walk taktilis rendszer használatával.
Gödöllőn és Bagon a meglévő fém taktilis jelzések eltávolítását is el kellett végeznünk, a helyszínekről készült fotókat alább találhatják.
Összesen 24 méter hosszon kellett az új, ISO 23599 szabvány 4.1.3. pontjának megfelelő taktilis jeleket elhelyezni. A tanúsítói konzorcium képviselői a RAILCERT és a
KTI voltak. Az általunk alkalmazott T-Walk taktilis burkolat és kialakítás mindkét nagy minősítő cég jóváhagyását élvezi.
A három vasúti pályaudvaron azért kellett felszedni a képen látható fémes jelöléseket mert a jelzések nem feleltek meg MVGYOSZ ajánlásának és az ISO 23599 követelményeinek. Ezen a felületen a fémes jelöléseket csúszásveszélyesnek találták és kontrasztossági szempontból sem volt megfelelő. Ezt meghaladóan a jelölések vastagsága nem érte el a 4-5 mm-t.
A régebben felhelyezett jelölésekre jellemző volt, hogy nem feleltek meg a modern kori szabványoknak, követelményeknek; sem taktilis, sem csúszásmentesség, sem pedig kontrasztosság (láthatóság) szempontjából. Nem beszélve a használóinak igényeiről. Ha nedvesség került a felületre, az csúszásveszélyessé vált. Az időjárás hatására felforrósodó vagy lehűlő fémfelület bántotta a vakvezető- vagy segédkutyák tappancsait.
Az új MSZ CN-TR-17621-2023 szabvány 2023. márciustól érvényes, és azt a célt szolgálja, hogy a meglévő hiányosságokat kiküszöbölje, illetve az új innovációkat bevonja a taktilis útvonalképzés rendszerébe.